Co mam na języku, czyli moje ulubione przyprawy

Pod przepisem na pieczonego łososia w ziołach dostałam wiele pytań o to, jakich przypraw użyłam do zamarynowania ryby. Stąd pomysł na mój dzisiejszy wpis - podzielę się z Wami moimi ulubionymi przyprawami i ziołami. "Gdyby nie istniały zioła, jutro rzuciłbym gotowanie. Dzięki ziołom możesz całkowicie przekształcić danie, uczynić je bardziej pożywnym, lżejszym lub aromatycznym." - pisze Jamie Oliver w jednej ze swoich książek. Nie mogę się z nim nie zgodzić. Na szczęście zioła i przyprawy mają się dobrze, a kariery kulinarne Jamiego i moja nie są zagrożone:)




Salamoia bolognese i sól kwiatowa
Pisałam już nieraz, że salamoia bolognese, czyli mieszanka soli morskiej, rozmarynu, czosnku, szałwii i pieprzu, to absolutny hit w mojej kuchni. Dodaję ją do wszystkiego zamiast zwykłej soli. Sól kwiatową z płatkami róży, rozmarynem, lawendą i rumiankiem przywiozłam z Portugalii. Dodaję odrobinę do marynat do mięs i ryb, bo jest niezwykle aromatyczna.


Przyprawy Arbe
To seria ekologicznych mieszanek bez dodatku soli. Podstawowy zestaw dla miłośników kuchni włoskiej.

Erbe italiane per pizza, czyli przyprawa do pizzy, zawierająca oregano, bazylię, tymianek, majeranek, czosnek, cebulę i peperoncino.

Erbe bilogiche italiane per carne - mieszanka do mięs. Składa się z rozmarynu, oregano, bazylii, szałwii, tymianku, czosnku, papryczki peperoncino i cebuli.

Erbe italiane per pesce, czyli przyprawa do ryb, na którą składa się majeranek, tymianek, natka pietruszki, czosnek, szczypiorek, bazylia, rozmaryn i oregano.



Przyprawy Cucina Mediterranea
To mieszanki do sosów do makaronów pochodzące z upraw ekologicznych.

Pasta aglio olio e peperoncino - zioła do makaronu z czosnkiem i papryczką peperoncino. Wystarczy podgrzać je na oliwie i mamy gotowy sos!

Pasta all'arrabbiata składa się z czosnku, kaparów, peperoncino, pomidorów, cebuli i pietruszki. Przepis na makraon all'arrabbiata można znaleźć TUTAJ.


 
Papryczka peperoncino
Ta mała, ale ostra papryczka, to jeden z podstawowych dodatków we włoskiej kuchni. Można nią przyprawić sosy do makarony, mięsa, ryby, zupy - wszędzie tam, gdzie chcemy nadać ostrzejszy wyraz.


Zestaw przypraw z Turcji
Przywieziony w Turcji zestaw zawiera różne rodzaje pieprzu, kolendrę, kminek i szafran. Całe ziarenka pieprzu wrzucam często do bulionu na zupę razem z zielem angielskim. Dzięki małemu młynkowi można łatwo je też zmielić.



Węgierska mielona papryka
Mielona papryka jest niezbędna do zrobienia prawdziwego gulaszu. Ta w zielonym woreczki jest uniwersalna, średnio ostra, w białym - słodka, a ta w czerwonym - ostra. Węgierskie powiedzenie mówi, że gospodynie najpierw stawiają na stole słoik z papryką, a potem zastanawiają się, co do niej dodać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...