Tradycyjny sernik z lemon curd

Dzisiaj zdradzę Wam jeden rodzinny sekret: najlepsze serniki w mojej rodzinie piekł dziadek. Tylko jego serniki nigdy nie opadały i były idealnie wilgotne. Na szczęście w porę spisałam jego przepis, który dzisiaj Wam prezentuję. Nieco go uwspółcześniłam dodając spód z ciasteczek owsianych i polewę cytrynową. Początkowo nie mogłam się przekonać do lemon curd, bo nie przepadam za smakiem cytrynowym, ale wystarczyła jedna łyżeczka, żebym dołączyła do grona wielbicieli. 



 
Składniki na ciasto:
- 1 kg mielonego sera
- 8 jajek
- 3 łyżki masła
- 1 szklanka cukru
- dwie garści rodzynków
- kieliszek spirytusu (ja użyłam ekstraktu cytrynowego)
- 3 łyżki bułki tartej

Składniki na spód:
- paczka ciasteczek owsianych
- 5 dag masła

Składniki na polewę cytrynową (lemon curd):
- 3 cytryny
- szklanka cukru
- 2 jajka
- 1 żółtko
- łyżka mąki ziemniaczanej
- łyżka masła

Przygotowanie:
Ciasteczka owsiane kruszymy i mieszamy z roztopionym masłem. Wykładamy na spód okrągłej blaszki o średnicy 24 cm.

Ser umieszczamy w mikserze, dodajemy stopniowo 8 żółtek, masło, cukier i spirytus. Gdy masa będzie dobrze utarta, dosypujemy bułkę tartą. Z 8 białek ubijamy pianę i delikatnie mieszamy z masą serową. Wykładamy do formy. Pieczemy w temperaturze 160 stopni przez godzinę. Gdy sernik będzie upieczony, trzymamy go w wyłączonym piekarniku jeszcze przez pół godziny, żeby nie opadł.

Gdy sernik wystygnie, przygotowujemy lemon curd. Ocieramy skórkę z cytryn i wyciskamy sok. Wszystkie składniki podgrzewamy, stale mieszając, żeby nie powstały grudki. Gotową polewę wylewamy na ciasto. Sernik podajemy schłodzony.


4 komentarze:

  1. Podziwiam Dziadka.
    A sernik doskonały!
    Uwielbiam takie prawdziwe wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  2. też nie przepadam za smakiem, aromatem cytrynowym w ciastach. zawsze starałaś się go unikać, ale ten lemon curd mnie kusi. mówisz ze warto? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety smak cytrynowy w ciastach często jest sztuczny. Ale lemon curd z prawdziwych cytryn to jest zupełnie inna jakość. Warto warto:)

      Usuń
  3. Mmm, wygląda obłędnie, cudowny miks tradycji z nowoczesnością :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...