Ciasteczka owsiane z żurawiną


Październik jeszcze trwa, a ja już myślami jestem przy Bożym Narodzeniu. Pierwszy śnieg, pierwsze ozdoby świąteczne w sklepach. Nawet ciasteczka, które upiekłam dwa dni temu, wprawiają mnie w świąteczny nastrój. Ciasteczka owsiane z czerwonym akcentem żurawiny bazują na przepisie Nigelli Lawson z książki "How to be a Domestic Godess". Ten przepis zachwyca mnie swoją genialną prostotą - płatki owsiane zalewamy po prostu gorącą wodą i chwilę pieczemy. Ciasteczka zawierają śladowe ilości tłuszczu i cukru, a są przy tym niesamowicie smaczne.



Skłaniki:
- 250 g płatków owsianych
- pół szklanki cukru
- szczypta soli
- 1 łyżka masła
- 200 ml wrzątki
- 50 g suszonej żurawiny

Przygotowanie:
W misce mieszamy płatki owsiane z rozpuszczonym masłem (ja również dodałam pół szklanki otrębów owsianych). Następnie wlać wodę, dodać cukier oraz sól i wyrobić ciasto. Płatki pod wpływem wody zmiękną i utworzą jednolitą substancję. Na koniec dodajemy żurawinę.

Utworzyć z ciasta niewielkie i dosyć płaskie kółka. Piec na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 180 stopni przez 15-20 minut.

Przepis ze zdjęciami etapów przygotowywania znajduje się tutaj.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...