Chleb razowy wieloziarnisty i testowanie

Kamień do pizzy, o którym pisałam tutaj, to jeden z moich ulubionych i najczęściej używanych sprzętów w kuchni. Służy mi nie tylko do pieczenia pizzy, ale od niedawno również do wypiekania chleba. Gdy tylko mam chwilę, nastawiam maszynę do wypiekania chleba na program wyrabiania ciasta, a chleb piekę w piekarniku. Dzięki temu mogę nadać ciastu dowolny kształt. Dzisiejsza propozycja to chleb mega-zdrowy, bo zrobiłam go wyłącznie z mąki razowej i dodałam duża ilość ziaren słonecznika i pestek dyni.

Składniki:
- 500 g mąki pszennej razowej
- 400 ml letniej wody
- 9 g soli
- łyżka oliwy z oliwek
- 10 g drożdży
- 50 g ziaren słonecznika
- 50 g pestek dyni

Przygotowanie: 
Wodę, sól, oliwę, mąkę i drożdże umieszczamy w tej kolejności w maszynie do pieczenia chleba, którą ustawiamy na program wyrabiania ciasta. W odpowiednim momencie dodajemy ziarna słonecznika i pestki dyni. W międzyczasie rozgrzewamy kamień w piekarniku w temperaturze min. 200 stopni przez ok. 30 minut. Po wyrobieniu ciasta formujemy bochenek, który następnie umieszczamy na rozgrzanym kamieniu. Pieczemy przez ok. 40-50 minut w temperaturze 180 stopni.

Uwielbiam ciepłe jeszcze kromki chleba smarować masłem. Od Arla Foods, producenta marki Lurpak dostałam do testowania nowe na rynku miksy: Klasyczny, Lekko Solony i z Oliwą z Oliwek. Najbardziej przypadł mi do gustu ten ostatni, bo zawiera 25% mniej tłuszczu niż pozostałe miksy. Plusem jest również brak konserwantów i duża zawartość oliwy. Rynek margaryn, miksów i innych produktów do smarowania wydaje mi się dosyć nasycony, ale miksom Lurpak bliżej do masła niż margaryny ze względu na naprawdę dużą zawartość tego pierwszego.

2 komentarze:

  1. Lena,

    zrobiłaś piękny chleb! Wspaniały po prostu :)
    Również dostałam do testów ten zestaw miksów i jednak pozostanę przy używaniu klasycznego masła Lurpak, bo te miksy mi nie smakują tak, jak twarde masło w kostce ;-)

    Pozdrawiam bardzo serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:)

    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...